A budapesti biciklisek egyre többen vannak, az ezredforduló óta sokszorosára nőtt a rendszeresen kerékpározók száma. Ezt az új helyzetet még mindenkinek szoknia kell. Ez az alapvető oka a közúti konfliktusoknak, az autóvezetőket zavarja az egyelőre még szokatlanul nagyszámú biciklis. Majd hozzászoknak.
Túl sok az autó, zsúfoltak az utak, emiatt rossz a levegő. Mindenkinek az az érdeke, hogy még többen járjanak bringával.
Vannak bicikliutak, de az infrastruktúra még így is nagyon fejletlen. A bringás gyakran kénytelen felmenni a járdára, mert sok helyen az úttest biciklivel járhatatlan, ezt némely gyalogos támadásként éli meg. Világos, hogy a járdán nem szerencsés száguldozni, de kis odafigyeléssel elférünk egymás mellett. Azon is szoktak háborogni, ha valaki biciklivel áthajt a zebrán. Persze nem szabad nagy sebességgel kihajtani a zebrára, mert az veszélyes, de ha már ott van az ember, akkor miért ne haladhatna, így hamarabb átér, és az autónak sem kell várnia a gyalogos tempó miatt, vagyis mindenkinek így az egyszerűbb.
A balesetek nagyrésze kereszteződésben történik, sokszor azért, mert a kanyarodó jármű nem érzékeli az elkülönített úton haladó kerékpárost. Emiatt logikusnak tűnik, ha a bicikliút az úttesten van, és nem takarásban. Ezzel az a probléma, hogy valójában nagyon kellemetlen a száguldozó autók közelében –mégha külön sávban is- biciklizni. Főleg ha gyerekekkel bringázunk. Annál jobb kerekezni, minél távolabb vannak az autók, azzal együtt is, hogy kereszteződésben a fokozott óvatosság az indokolt.
Elég nagy szabadságélmény a városban tekerni, a domborzati viszonyok, a bejárható távolság, nomeg az átlagos időjárás is olyan, ami a kerékpáros közlekedők jelenleginél jóval nagyobb arányát indokolja. Ha még több biciklis lesz, akkor csökkenni fog az autók száma, jobb lesz a levegő, kisebb a zaj, úgyhogy nincs mese: nyeregbe!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.